Holland Alma Kft.
Online Felület Általános Szerződési Feltételei
Tartalomjegyzék
3.A https://www.bioalmawebaruhaz.hu/honlapon folytatott tevékenység. 2
5.1. A Honlapon történő rendelés menete. 4
5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás. 4
5.3. Adatbeviteli hibák javítása. 5
5.4. A szerződés létrejötte. 5
5.9.4. Felelősségvállalás a kézbesítésért 7
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete. 7
6.2. A Fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételek. 8
Hibás teljesítés, kellékszavatosság, jótállás. 9
Jogérvényesítési lehetőségek. 11
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja, jogérvényesítési lehetőségek. 11
8.1.1. Panaszügyintézés helye. 11
8.1.2. Panaszügyintézés módja. 11
8.1.3. Jogérvényesítési lehetőségek. 11
1.sz. melléklet Elállási nyilatkozat- minta. 16
1. A Társaság adatai
Név: HOLLAND ALMA Szaktanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság
Képviseli: Kávássy Péter ügyvezető önállóan, Babicz Szabolcs ügyvezető önállóan, Szabó Krisztina ügyvezető önállóan
Cégjegyzékszám: 15 09 067418
Adószám: 12790454-2-15
Székhely: 4375 Piricse, Rózsaliget tanya 1.
Telephely: 3848 Csobád, Faiskola liget
Telefon: +36 42 280 388
E-mail cím: info@bioalmawebaruhaz.hu
Pénzintézet neve és bankszámlaszáma: Erste Bank Zrt., 11600006-00000000-97973229
A továbbiakban: Társaság, vagy Eladó
Tárhely szolgáltató neve: UNAS Online Kft.
Tárhelyszolgáltató címe: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.
Tárhelyszolgáltató elérhetősége:
e-mail cím: unas@unas.hu
telefon: +36-99/200-200
2. Általános információk
Üdvözöljük a Társaság által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a https://www.bioalmawebaruhaz.hu/weboldalon (a továbbiakban: Honlap vagy Weboldal) elérhető szolgáltatások érintett igénybevevő (a továbbiakban: Fogyasztó) által történő feltételeit. Tájékoztatjuk, hogy jelen ÁSZF, illetve a Honlapon fellelhető szolgáltatások a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége/gazdasági tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre, civil szervezetre, egyházi jogi személyre, társasházra, lakásszövetkezetre, mikro-, kis- és középvállalkozásra (a továbbiakban: Fogyasztó) egyes pontokban eltérő feltételeket állapít meg a vállalkozásokra vonatkozókhoz képest. Ebben az esetben a Fogyasztóra az eltérő szabályok vonatkoznak, amelyeket az Eladó minden esetben az adott terméknél jelez a Fogyasztók számára. A Honlap használatához szükséges azon technikai információt, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Honlap Felhasználója a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
3. A https://www.bioalmawebaruhaz.hu/honlapon folytatott tevékenység
Az Eladó a Honlapon üzleti tevékenysége során alma, illetve egyéb csonthéjas gyümölcsök és gyümölcslevek értékesítését folytatja. Az Eladó magatartási kódexnek nem vetette alá magát.
A Honlapon történő vásárlás feltétele, hogy a Fogyasztó magára nézve kötelezően elfogadja a jelen Online ÁSZF-et, amelyről a megrendelés menete folyamán jognyilatkozatot tesz. Jelen Online ÁSZF elfogadásával a Fogyasztó elfogadja, hogy a webáruházban történő megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.
4. Felhasználási feltételek
4.1. Felelősség
A Fogyasztó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja és elfogadja, hogy az Eladó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni károkért és nem vagyoni sérelemért a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget károsító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. Az Eladó – az esetlegesen általa igénybe vett közreműködőért való felelőssége kivételével – kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért, ekként a Fogyasztó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. A Fogyasztó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
4.2. Szerzői jogok
A Honlap szerzői művek és más tartalmak sajátos összeállítása, amely a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 7.§-a alapján gyűjteményes műként védelemben részesül. A védelem a gyűjteményes művet megilleti akkor is, ha annak részei, tartalmi elemei nem részesülnek, illetve nem részesülhetnek szerzői jogi védelemben. A gyűjteményes mű egészére a szerzői jog használata a Társaságot illeti, ez azonban nem érinti a gyűjteménybe felvett egyes művek szerzőinek és kapcsolódó jogi teljesítmények jogosultjainak esetleges önálló jogait. A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelemben vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Az Eladó a szerzői jog jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruház felületén, valamint a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak.
Amennyiben a webáruház tartalmát harmadik személy/ek honlapján, nyomtatott médiumokban, nyilvános előadáson, vagy bármilyen más írott, illetve szóban elhangzott módon a webáruház üzemeltetőjének, vagyis az Eladónak az engedélye hiányában bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleli az Eladó, másolt képenként, oldalanként vagy egyéb tartalmakként napi 500.000, -Ft + Áfa, azaz ötszázezer forint plusz áfa kötbért köteles fizetni a jogtalan felhasználó az Eladó részére. Tilos minden olyan tevékenység, amely az Eladó adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére, forráskódjának visszafejtésére, stb. irányul.
5. Megrendelés
A Honlapon keresztül történő böngészéshez és megrendeléshez a Fogyasztónak nem szükséges regisztrálnia.
A Fogyasztó a termékek nevéről, bruttó áráról a Honlapon, az adott termék neve alatt informálódhat. A termék nettó és bruttó ára a termék kosárba helyezése során kerül feltüntetésre. Az Eladó az árváltoztatás jogát fenntartja. Árváltozás esetén a már megrendelt áru a rendeléskori áron kerül kiszállításra.
A megrendelések feldolgozása munkanapokon, munkaidőben történik. Amennyiben a Fogyasztó ezen időintervallumon kívül adja le megrendelését, az a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
5.1. A Honlapon történő rendelés menete
A Fogyasztó a „Kosár” gombra kattintva éri el a megrendelhető termékeket, a Termék kategóriák menüpontban kiválasztható a kívánt termék típusa, majd az így megjelenő felületen specifizálható a rendelés egyebek mellett fajtára, árra, mennyiségre. A „Kosárba” gombbal tudja kiválasztani a megrendelni kívánt terméket.
Amennyiben a Fogyasztó befejezte a termékek kiválasztását, a „Kosár” gombra kattintva összegzésre kerülnek a megrendelt termék adatai, a Pénztár fül alatt látható a megrendelni kívánt mennyiség, valamint annak bruttó és nettó ellenértéke. A Pénztár gomb megnyomását követően nyílik lehetősége a Fogyasztónak regisztrálni a weboldalra, vagy regisztráció nélkül folytatni a vásárlást.
Regisztrálni a Fogyasztónak az e-mail cím és jelszó megadásával van lehetősége.
Az Eladó megrendelés esetén a számlázáshoz és szállításhoz szükséges adatokat kéri el, melyek az alábbiak: Név, E-mail cím, Telefonszám, Ország, Irányítószám, Település, Utca, házszám, cég esetén adószám.
Az adatok kitöltése a rendszer összegzi a rendelés adatait, egyben ezen az oldalon kerül kiválasztásra a szállítási mód és a fizetési mód is. A „Tovább” gomb megnyomásával a rendszer összesíti a megrendelés adatait, mely oldalon a „Megrendel” gomb megnyomásával lehet véglegesíteni a megrendelést. A Megrendelés véglegesítéséhez az ÁSZF elfogadása, és az Adatkezelési Tájékoztató megismerése nélkülözhetetlen.
Felhívjuk kedves Fogyasztóink figyelmét, hogy amennyiben a Fogyasztó valamelyik, az előző pontban hivatkozott nyilatkozat előtti mezőt nem tölti ki, vagyis nem nyilatkozik a megismerésről, illetve az elfogadásról, úgy a vásárlás nem folytatható.
5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Honlapon történő vásárlás esetén a jelen Általános Szerződési Feltételekben leírtak szerint a megrendeléssel a Fogyasztó vételi ajánlatot tesz, amelynek visszaigazolásával jön létre az adásvételi szerződés az Eladó és a Fogyasztó között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre.
Az Eladó a Fogyasztó megrendelésének megérkezését a Fogyasztó felé elektronikus úton 48 órán belül visszaigazolja automatikus elektronikus levél megküldésével. Amennyiben a megküldött válaszlevélben rögzített adatok nem felelnek meg a Fogyasztó által leadott megrendelésnek, azt a Fogyasztó köteles az Eladó részére elektronikus válaszlevél formájában 1 napon belül jelezni.
Az Eladó felhívja minden Fogyasztó figyelmét arra, hogy előfordulhat, hogy a honlapon elérhető termék a megrendelést követően mégsem áll az Eladó rendelkezésére. Ebben az esetben az Eladó levélben értesíti a Fogyasztót arról, hogy a megrendelést nem tudja teljesíteni. Ebben az esetben a megrendelést az Eladó törli, és a Fogyasztót a törlésről is értesíti.
Amennyiben a visszaigazolás a Fogyasztó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Fogyasztóhoz nem érkezik meg, a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól, azaz nem köteles átvenni, megvenni a terméket. Az Eladó visszaigazoló e-mailje tartalmazza a Fogyasztó megrendelésével kapcsolatos adatokat. A visszaigazoló e-mail megküldéséig a Fogyasztó jogosult a vételi ajánlatát visszavonni az Eladó részére megküldött e-mail útján vagy a központi ügyfélszolgálatra történő telefonhívással.
5.3. Adatbeviteli hibák javítása
A Fogyasztónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Eladó részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen.
5.4. A szerződés létrejötte
Szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség. A megkötött szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, mely nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak.
5.5. A szerződés iktatása
A Honlapon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem férhető hozzá.
5.6. Fizetés, termékek ára
5.6.1. Fizetési módok
Az Eladó a megrendelt termékek fizetésére az alábbi fizetési módot biztosítja:
- Előre utalás: a Fogyasztó a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, vagy személyes átvételét megelőzően fizeti meg az Eladó bankszámlájára banki átutalás útján. Az utalás során a megjegyzés rovatban a megrendelés számát minden esetben szükséges feltüntetni. Előre történő utalásnál, a megrendelés elküldése után az Eladó e-mailen elküldi a Fogyasztó részére az utaláshoz szükséges adatokat. Amennyiben a megrendelés leadását követő 2 hónapon belül a rendelés ellenértéke nem kerül kifizetésre, abban az esetben a megrendelést az Eladó automatikusan törli. A vételár kifizetése a szállítás feltétele.
- Készpénz (Utánvét):
Amennyiben a kiszállított termék vételárát a Fogyasztó nem tudja megfizetni, vagy az áru az Eladónak fel nem róható okból nem adható át, a Fogyasztó köteles az Eladónak az áru rendelkezésre állításával és a kiszállításával kapcsolatos költségeit megtéríteni.
- Bankkártyás fizetés BARION-nal:
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Amennyiben a Fogyasztó ezen fizetési módot választja, a rendszer átirányítja őt BARION által üzemeltetett weboldalra, mely weboldal tartalmáért, az ott megadott adatokért, esetlegesen a Bank által felszámított költségekért, egyéb tájékoztatásokért az Eladó felelősséget nem vállal.
5.6.2. Termékek ára
A termékek vételára a Webáruházban az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon kerül feltüntetésre. A termékek ára magyar forintban (HUF) értendő.
Az árváltoztatás jogát az Eladó fenntartja és a Webáruház felületén jelentkező esetleges hibákért felelősséget nem vállal. Eltérés esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek. Az árlistákban előforduló esetleges hibákért megértésüket kérjük! Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat. Ez esetben a módosítást megelőzően leadott rendeléseket, a módosítást megelőző feltételekkel és áron teljesíti a Fogyasztó részére. Készleten nem lévő termék esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek, minden esetben függnek az aktuális beszerzési lehetőségektől is.
Az Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árrért (pl. 0 Ft, 1 Ft). Ilyen esetekben az Eladó nem köteles a terméket a weboldalon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni.
Hibás ár feltüntetése esetén az Eladó a rendelés visszaigazolásában ajánlja fel a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Fogyasztó eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
5.7. Számla
A rendelés átvételekor az Eladó, az általa kiállított számlát a megadott e-mail címre elektronikusan küldi meg és bocsátja a Fogyasztó rendelkezésére.
5.8. Átvétel
A Fogyasztó a megrendelt árut a rendeléskor kiválasztottaknak és az Eladó által visszaigazoltan elfogadottaknak megfelelően, a Fogyasztó megadott szállítási címén a visszaigazoló e-mailben jelzett időintervallumban futárszolgálat által történő házhozszállítás keretében veheti át.
5.9. Szállítás
5.9.1 Szállítók
Az Eladó a megrendelt termékek kiszállítását az alábbi külsős vállalkozót bízza meg:
- DPD Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1134 Budapest, Váci út 33. 2. em., Cg. 01 09 888141, Adószám: 13034283-2-41, honlap: https://www.dpd.com/hu/hu/.
- MPL - Magyar Posta Zrt. (székhelye: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6, Cg. 01 10 042463, Adószáma:10901232-2-44, https://www.posta.hu/
5.9.2. Kiszállítási díjak
A szállítási költségek a megrendelés során kerülnek feltüntetésre.
5.9.3. Kiszállítás módja
A rendeléskor megadott szállítási címet utólag nem lehet módosítani. A megrendelt áru kiszállítása futárszolgálat illetve szállító társaság igénybevételével történik.
Az Eladó az 5.9 pontban kifejtett szolgáltatás keretén belül végzi a szállítást, a kiszállítást az 5.10.1. pont szerinti külső vállalkozó végzi.
Az Eladó köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a Fogyasztó megkapja a rendelést a visszaigazolásban szereplő, előre jelzett időpontban.
Amennyiben a korábban jelzett kiszállítási időponthoz képest a teljesítés időpontjára vonatkozóan a késedelem lehetősége merül fel, úgy az Eladó értesíti a Fogyasztót erről és a kiszállítás várható új időpontjáról.
Felhívjuk minden Vásárlónk figyelmét arra, hogy amennyiben a termék átvételekor akár mennyiségi, akár minőségi hiányosságot vél felfedezni, vagy állapít meg, jogosult az Eladó képviseletében eljáró személy jelenlétében kármegállapítási jegyzőkönyvet felvenni, illetve kérje is a jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben ilyen kármegállapítási jegyzőkönyvet nem vesznek fel, az jogvesztéssel jár.
Felhívjuk minden Vásárlónk figyelmét továbbá, hogy az áru átvételét követően azonnal vizsgálja meg az árut, hogy az a szállításkor nem sérült-e/ nem hiányos-e, mivel a szállításból eredő kár érvényesítésére kizárólag az áru átvételekor van lehetőség.
5.9.4. Felelősségvállalás a kézbesítésért
A kiszállítás sikertelensége, és ezáltal a megrendelés nem teljesítése nem róható fel az Eladónak, abban az esetben, ha
- a Fogyasztó által megadott szállítási cím nem megközelíthető,
- a Fogyasztó rossz szállítási címet, telefonos elérhetőséget adott meg Feladó (Eladó) részére,
- a Fogyasztó egyéb saját hibája, problémája okán nem veszi át a küldeményt.
Az MPL/DPD szállításával kapcsolatos további részleteket, információkat az MPL/DPD honlapján található Általános Szerződési Feltételeiben (ÁSZF-ben) olvashat.
Az alacsony lélekszámú illetve nehezen megközelíthető belföldi és nemzetközi területek közötti szállítás magasabb szállítási költségekkel jár. A távol eső és nehezen megközelíthető területi pótdíj úgy kerül kialakításra, hogy megfelelően tükrözze az ilyen területekre történő szolgáltatás biztosítását. A Távol eső és nehezen megközelíthető területi pótdíjat az Eladóval szerződésben álló csomagszállító minden esetben egyedileg, a szállítási cím alapján határozza meg. A pótdíj megfizetésére a Fogyasztó az Eladó tájékoztatás alapján köteles.
Az Eladó a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezeli az érintett, a Fogyasztó azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat.
6. Elállási jog
Az Eladó tájékoztatja Fogyasztóit, hogy a Fogyasztói minőségben eljáró Fogyasztót főszabály szerint elállási jog illet meg a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § alapján.
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Fogyasztó (kizárólag önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyek, civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis-és középvállalkozás részére) a fogyasztóvédelmi törvény szerint az az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a
- terméknek,
- több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán az Eladó székhelyére vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailben megküldött, vagy jelen ÁSZF mellékletét képező elállási nyilatkozat mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Az Eladó e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az Eladó a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék az Eladó címére történő visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Tájékoztatjuk, hogy a Fogyasztó, mint Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe. Elállás esetén az Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.2. A Fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételek
A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
7. Hibás teljesítés, kellékszavatosság, jótállás
Az Eladó minden esetben meggyőződik arról, hogy a feladott áru sértetlen és a csomagolás megfelelő, melyről fényképfelvételt is készíthet.
Felhívjuk minden Fogyasztó figyelmét arra, hogy amennyiben a küldemény átvételekor akár mennyiségi, akár minőségi hiányosságot vél felfedezni, vagy állapít meg, jogosult a kézbesítő jelenlétében kármegállapítási jegyzőkönyvet felvenni, illetve kérje is a jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben ilyen kármegállapítási jegyzőkönyvet nem vesznek fel, az jogvesztéssel jár.
7.1 Hibás teljesítés
Az Eladó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Az Eladó a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
7.2 Kellékszavatosság
Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy az Eladónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti,
- a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
- a szerződéstől - a jelentéktelen hiba kivételével – elállhat, ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy az Eladónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az Eladó köteles a szavatossági időn belül az árut kicserélni, amennyiben annak minősége nem felel meg az élelmiszerbiztonsági és élelmiszerhigéniai előírásoknak.
Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A dolognak a kicseréléssel érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. Kicserélés vagy elállás esetén az Eladó nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az Eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az Eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős. A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha az Eladó a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladó terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Fogyasztót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Fogyasztó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha az Eladó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Az Eladó által Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
7.3 Jótállás
Az Eladó nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.
8. Jogérvényesítési lehetőségek
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja, jogérvényesítési lehetőségek
8.1.1. Panaszügyintézés helye
A Fogyasztó az áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: Levelezési cím: HOLLAND ALMA Kft. (Székhely: 4375 Piricse, Rózsaliget tanya 1., E-mail cím: info@bioalmawebaruhaz.hu).
8.1.2. Panaszügyintézés módja
Az Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig őriz, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel. Az Eladó a jegyzőkönyv egy példányát személyesen (üzlethelyiségben) közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni köteles, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles. Az Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Fogyasztó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. az Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Fogyasztót.
8.1.3. Jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája megtalálható: http://jarasinfo.gov.hu/.
8.2 Jogvita
Amennyiben az Eladó és Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára:
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltető testületnél. A területileg illetékes békéltető testületek listája:
- Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Megyei Békéltető testület
- levelezési cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
- telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422
- e-mail: info@baranyabekeltetes.hu
- web: baranyabekeltetes.hu
- Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
- levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf.
- : (+36) 76 501 525, 501 532
- Fax: (+36) 76 501 538
- Mobil: (+36) 70 938 4765
- E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
- honlap: bacsbekeltetes.hu
- Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
- Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
- Telefon: 06-66-324-976
- Fax: 06-66-324-976
- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
- Telefon: 46/501-091 (új ügyek), 46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
- E-mail: bekeltetes@bokik.hu
- bekeltetes.borsodmegye.hu
- Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtett Budapesti Békéltető Testület
- Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
- Telefon: 06-1-488-2131
- E-mail: testulet@bkik.hu
- Honlap cím: bekeltet.bkik.hu
- Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
- Telefon: +36-62/554-250/118
- Ügyfélfogadás: H-P: 9.00-11.00 között
- E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
- Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
- Telefon: 06-22/510-310
- Fax: 06-22-510-312
- E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
- Honlap: http://www.bekeltetesfejer.hu/
- Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
- Telefon: 06-96-520-217
- email: bekeltetotestulet@gymskik.hu
- Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
- Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
- Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
- Fax: 06-52-500-720
- E-mail: bekelteto@hbkik.hu
- Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtett Békéltető Testület
- Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint
- Telefon: +36 36 416-660/105 mellék
- E-mail: bekeltetes@hkik.hu
- Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.
- Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által Működtetett Békéltető Testület
- Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 303-304. szoba.
- e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
- telefon: 20/373-2570
- Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
- Telefon: 06-34-513-010
- Fax: 06-34-316-259
- Email: bekeltetes@kemkik.hu
- web: www.kemkik.hu
- https://www.kembekeltetes.hu/
- Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A
- Telefon: 06-32-520-860
- Fax: 06-32-520-862
- E-mail: nkik@nkik.hu
- Web: www.nkik.hu
- Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
- Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
- E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
- Telefon: 06-1-792-7881
- http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php
- vagy www.pestmegyeibekelteto.hu
- Somogy Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
- Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026
- e-mail cím: skik@skik.hu
- skik.hu
- Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
- Telefon: 06-42-420-180
- Fax: 06-42-420-180
- e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu
- Tolna Megyei Békéltető Testület
- Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
- Telefon: 06-74-411-661
- Mobil: 06-30-664-2130
- Fax: 06-74-411-456
- E-mail: kamara@tmkik.hu
- Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
- telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645
- Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
- Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111
- Fax: 06-88-412-150
- E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
- Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
- Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
- Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
- Telefon: 06-92-550-513
- Fax: 06-92-550-525
- E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
- http://www.bekelteteszala.hu/
- Bírósági eljárás kezdeményezése fogyasztói jogviták online rendezése: A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett által működtetett békéltető testület dönti el. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr. Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek. A Budapesti Békéltető Testület: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Fax: 06 (1) 488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31
A Honlapon történő vásárlás feltételezi a Fogyasztó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. Az Eladót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023. szeptember 28.
1.sz. melléklet Elállási nyilatkozat - minta